LENSBABY Oct31

Tags

Related Posts

Share This

LENSBABY

lensbaby3

 

Na półeczce w moim magazynie leży skrzynka z obiektywami Lensbaby. Chwilę się nimi kiedyś pobawiłem, ale nigdy na poważnie ich nie używałem przy realizacji wideo. Ostatnio pojawiła się taka możliwość i jestem bardzo zadowolony, bo te obiektywy dają sporo możliwości. Przydają się w sytuacjach ogranych w tradycyjny sposób np. koncerty, próby.

Zacznijmy od tego, że to nie jest szkło typu tilt-shift. Służy do uzyskiwania nienaturalnej, selektywnej ostrości. W moim zestawie znajduje się:

  •  Sweet 35
  •  Double Glass
  •  Single Glass
  •  Plastic
  •  Edge 80
  •  Macro Converters
  •  Super Wide 0.42x

Sweet 35 oraz Edge 80 posiadają pierścień przysłony. Natomiast do Double Glas, Single Glass oraz Plastic trzeba stosować dyski.

aperture_set_1799

Wkładamy je z przodu obiektywu za pomocą magnesu.

20110106_maestro_userguide_33

Plusem Double Glas, Single Glass oraz Plastic jest to, że można do nich podpiąć nasadkę szerokokątną (Super Wide 0.42x).

Podstawą zestawu jest body obiektywu czyli podstawowy element, dzięki  któremu odchylamy go po różnymi kątami (zwiększając lub zmniejszając nieostrość). Do niego wkładamy szkło z określoną ogniskową lub efektem. Body posiada różne mocowania – nasze ma Canon EF.

Ja lubię używać Sweet 35 oraz Edge 80, gdyż pozwalają na szybko pracę, dzięki wbudowanej przysłonie. Puryści ostrości raczej nie polubią tego typu wynalazków. A mi to odpowiada, bo lubię eksperymentować. Oto kilka klatek z filmu, który właśnie montuję. Będzie to dokumentalna relacja z tegorocznego festiwalu Warszawska Jesień. Całość zrealizowana za pomocą kamery Blackmagic Pocket.

Screen Shot 2014-10-31 at 09.31.57 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.32.49 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.28.32 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.28.56 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.30.12 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.26.03 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.28.12 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.24.21 (2) Screen Shot 2014-10-31 at 09.25.52 (2)

Nasz zestaw Lensbaby został wykorzystany w realizacji teledysku Smolika “Fades Away”. Operator Patryk Jordanowicz oraz reżyser Paweł Orwat podpięli je do RED EPIC’a. Można więc zerknąć jak się zachowują przy ruchomych obrazkach.