Kolorowanie KineMax 6K Apr20

Tags

Related Posts

Share This

Kolorowanie KineMax 6K

11149837_960227087322923_6252891526674774076_o

Tuż przed targami NAB, w Berlinie odbyła się prezentacja kamery KineMax 6K. Obecny na tym spotkaniu był Jakub Szczygieł z firmy Prolite, która jest polskim dystrybutorem produktów Kinefinity. Poza zdjęciami, które ilustrują tenże tekst, przywiózł dysk z materiałami nagranymi KineMax w rozdzielczości 6K. Materiały te trafiły do mnie i podjąłem się ich pokolorowania. 

10845877_960227033989595_7489178675499928473_o

Co do samej kamery nie umiem nic powiedzieć, bo nie miałem jej jeszcze w rękach. Na chwilę więc zajmę się więc teorią i specyfikacją. Na pierwszy rzut oka widać, że jest to udoskonalona wersja KineMini 4K, czyli poprzedniego produktu Kinefinity. KineMax ma to czego w KineMini brakuje: przyciski m.in. ISO, WB, IRIS, SHUTTER oraz wyświetlacz LCD (który jeszcze w pełni nie działał w Berlinie – wyświetlało się jedynie logo Kienefinity i nazwa kamery). Chińczycy słusznie zrezygnowali z  joystick’a zastępując go pokrętłem. Z pozostałych różnic należy wymienić gniazdo audio, które teraz posiada zasilanie 48V oraz dwa wyjścia SDI  (w KineMini jest jedno). Boczna rączka niestety pozostała taka sama. Nie jest to najmocniejszy element kamer Kinefinity – mogliby to dopracować.

Nowa kamera osiąga rozdzielczość 6K. Producent zapewnia, że rejestruje obraz o 14 stopniowej rozpiętości tonalnej w 12 bitach. Natomiast w 3K tych stopni ma być aż 16. W Berlinie opcja 3K nie była dostępna. Całość materiału przygotowana przez Prolite została nagrana w 6K w kodeku KRW, który przekonwertowałem do DNG. Te kilka minut materiału – ok. 7 – zajęło mi prawie 300 GB miejsca na dysku. Sensowność rejestrowania obrazu w takiej rozdzielczość, to temat na zupełnie osobny artykuł.

43

Co do samych materiałów warto zaznaczyć, że w kilku ujęciach ekspozycja została ustawiona bardzo nisko. Na szczęście udało się je wyprowadzić, z małymi stratami w cieniach.

test1

Od razu widać, że rozpiętość tonalna tej kamery jest spora. W ujęciu poniżej mamy kontrastowe elementy: lewa część budynku w słońcu, a prawa w cieniu. W obu miejscach kamera rejestruje sporo informacji, a niebo i chmury nie są przepalone.

Screen Shot 2015-04-20 at 10.17.49 (2)

Podobnie jest w kolejnym ujęciu. Rowery stoją w cieniu a budynek z tyłu dostaje sporo światła i odbija słońce. KineMax świetnie sobie z tym radzi.

Screen Shot 2015-04-20 at 10.18.20 (2)

Generalne wrażenie po korekcji mam pozytywne. Co do szczegółów, to muszę się wstrzymać, aż kamera fizycznie trafi na mój stolik. Poniżej moja korekcja (eksport do 4K i w takiej rozdzielczości polecam oglądać), a materiały DNG do ściągnięcia będą dostępne wkrótce. Wówczas będzie można pobawić się i samemu ocenić jaką wartość ma nowy produkt Kinefinity.